Hotellide tärnidena antud reiting on rahvusvaheliselt tunnustatud näitaja hotelli kvaliteedi, puhtuse ja standardite kohta. Mida suurem on tärnide arv, seda kõrgemat kvaliteeti võid hotellilt oodata, kuna ühe tärniga hotellid pakuvad lihtsat ööbimise võimalust, aga viie tärni hotell tipptasemel luksuslikku kogemust.
Hotellide tärnide hindamissüsteemid võivad mõnikord tunduda segased või meelevaldsed. Siin on kõik, mida peaksid teadma hotellide tärnide kohta ehk mida need tähendavad ja kuidas need toimivad.
Miks on hotellide hindamine oluline?
Hotelli tärnidega antud reiting on sõltumatu ja objektiivne, seega on see usaldusväärne süsteem, mis aitab külalistel mõista, mida nad võivad hotellis peatudes mõistlikult oodata.
Ühine arusaam hotelli kvaliteedist muudab külaliste jaoks ka hotellide võrdlemise ja broneerimise otsuste tegemise lihtsamaks. Näiteks suudavad külalised nii aru saada, milline viie tärni hotell on kõige soodsam. Või kas tasub maksta viie tärni hotelli täiendava kvaliteedi eest rohkem võrreldes odavama kolme tärni hotelliga.
Kuidas hotelli tärnide hindamissüsteem toimib?
Tärnidega antud reitingud on tavaliselt ühest viieni. Suurem tärnide arv vastab järjest kasvavale luksusele (ja sageli ka kõrgemale hinnale). See on astmeline süsteem, mille alumise ja ülemise reitingu vahel on astmed ülespoole.
Üldiselt kirjeldatakse tärnide hinnanguid järgmiselt:
Üks tärn: puhtad ja turvalised soodsad hotellid Külalised võivad pääseda juurde tasulistele teenustele.
Kaks tärni: hinnatundlikele reisijatele meeldiv valik, kus osutatavad tasuta teenused on tavaliselt piiratud.
Kolm tärni: saadaval on lai valik mugavusi, mis ületavad keskmisest suuremaid vajadusi. Teenindus ja disain on kvaliteetsed.
Neli tärni: laia valiku mugavuste, suurepäraste disain omaduste ja suurepärase teenindusega hotellid, mis pakuvad luksuslikku elamust.
Viis tärni: külalised saavad nautida laia valikut erinevaid võimalusi ja kõikehõlmavaid teenuseid. Hotell on hästi kujundatud, pöörates tähelepanu detailidele. Luksus on ilmne kõigis hotelli poolt pakutavate teenuste valdkondades.
Mõnikord võidakse lisada poole tärni reiting, kui hotell on oma kvaliteedilt tärnide vahel.
Tärnidega reitingu süsteemi kõige olulisem omadus on see, et see on sõltumatu ja objektiivne – seega ei saa hotell oma kbaliteeti ise hinnata. Külalised vajavad otsuste tegemisel erapooletuid hinnanguid.
Hotellide tärnide määramiseks kasutatavad kriteeriumid hõlmavad mugavusi, kinnisvara kvaliteeti, puhtust, toitlustusteenuseid, meelelahutust, vaadet, tubade variatsioone, juurdepääsu lihtsust, asukohta ja palju muud.